Drobné pohybové hry – doporučovaná literatura

 

 

Téma – zaměření  metodického výstupu

Literatura - odkazy

Honičky a DPH pro úvodní část hodiny

DPH pro rozvoj obratnostních schopností bez míče

2,6,7,13, 16

9,11,13,

DPH trefovací a terčové                                                        DPH pro rozvoj vytrvalostních schop.

DPH pro uklidnění a závěr hodiny

10,13,16

2,6,15,

8,13,16

DPH s použitím neobvykl. pomůcek

DPH trefovací a terčové

DPH pro uklidnění a závěr hodiny

 

10,13,16

viz. I.

Interakční, seznamovací hry a zábavy   

Hrátky a zábavné soutěžení

1,11,14  

11

Zábavy a hry s použitím míčů, beden a laviček                                                     Hry kreativní a spojené s řešením problémů

16

11,14

Hry s prvky odvahy, důvěry a odpovědnosti                                           Hry a zábavy s použitím lan a švihadel

11,14

5,11,16

DPH pro rozvoj rychlostních schopností (ne štafety)

DPH pro uklidnění a závěr hodiny

11,13,16                         

18,13,16

Hry a zábavy na otevření komunikace a vytvoření atm. kontaktu a spolupráce

DPH s použitím duchen, žíněnek a na přenášení předmětů

1,3,11

 

4,12,16

DPH na rozvoj sluchových a hmatových smyslů

DPH na rozvoj rovnovážných schop.

Překážkové a “opičí” dráhy

11,16

 

16

Zahřívací a kontaktní hry

Iniciativní a týmové hry

11                

11

 

Vedení rozcvičení na hodinách DPH, tj. úterních, je vždy v režii prvního vystupujícího. Předpokládá se krátké komplexní zahřátí a protažení před samotným vedením metodického výstupu (cca 7 minut).

 

1.     ČÁLEK, F., GINTEL, A., HOLCOVÁ, M., aj. Zlatý fond her. 1. vyd.  Praha : Mladá fronta, 1990, 229 s. ISBN 23-027-90.

2.     FOSTEROVÁ, E.R., HARTINGEROVÁ, K., SMITHOVÁ, K.A., 85 her pro zlepšení kondice dětí. 1. Vyd. Praha : Portál, 1997. 107 s. ISBN 80-7178-177-0.

3.     HRKAL, J., HANUŠ, R., aj. Zlatý fond her II. 1. vyd. Praha : Portál, 1998, 165 s. ISBN 80-7178-153-3.

4.     KOS, B. Zábavná cvičení. 1. Vyd. Praha : Olympia, 1992. 119 s. ISBN 80-7033-180-1.

5.     LANG, Heinz., Warum nicht mal wieder Tauziehen? Lehrhilfen fuer den Sportunterricht. 1997, roč. 46, č. 11, s. 171-176. ISSN 0342-2402.

6.     LOSCHER, A., Kleine Spiele fuer viele. 1. vyd. Berlin : Sportverlag, 1974. 128 s. ISBN 140355-30-74.

7.     MAZAL, F. Soubor pohybových her pro děti mladšího školního věku. 2. vyd. Olomouc : HANEX,  1991. 61 s. ISBN 80-900925-0-0

8.     MAZAL, F. Sportovní příprava VI. Pohybové hry dětí I.  : skriptum. 1. vyd. Olomouc : PF UP, 1990, 125 s.   

9.     MITTERBAUER, G., SCHMIDT, G., 300 Bewegungs-Spiele. 2. vyd. Innsbruck : Steiger, 1985. 184 s. ISBN 3-85423-047-8.

10.   MUŽÍK, V., NOVÁČEK, V., Nehrajme jen vybíjenou. 1. Vyd. Olomouc : HANEX, 1993. 58 s. ISBN 80-900925-7-8.

11.   NEUMANN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. 325 s.  ISBN 80-7178-218-1.

12.   ROUBÍČEK, V. Kdo z koho (úpolová cvičení a hry). 1. vyd. Praha : Olympia, 1984. 79 s. ISBN 27-001-84.

13.   ROVNÝ, M., ZDENĚK, D., Pohybové hry. 1. vyd. Bratislava : SPN, 1979. 208 s. ISBN 67-152-79.

14.   Tělesná. Výchova a Sport Mládeže. FTVS UK. Č. 4, 5, 6, 7, 8. Praha : FTVS UK, 1996. ISSN 1210-7689.  

15.   VÁLKOVÁ, H., Atletika je i hra. 1. vyd. Olomouc : HANEX, 199

16.   ZACHOVÁ, B. aj. Drobné pohybové hry, drobné závody, soutěže a úpoly, drobné hry a zábavy v místnosti. : skriptum. 1. Vyd. Praha : UK, 1980.  145 s. ISBN 60-37-80.

+ jakákoli jiná, pokud se obsahově blíží tematickému zaměření výstupu.

Př.:  MAZAL, F. Pohybové hry a hraní. 1. vyd. Olomouc : HANEX, 2000. 80-85783-29-0

 

Zpět: