Textové pole: Didaktika pohybových her – 2. st.                     – témata seminárních prací
                                                                               - výstupy studentů - témata

 

 

 

 

 

Textové pole: KTV/0040

 

 

 

 

 

 


Vyučující: PaedDr. Ladislav BLÁHA, Ph.D.

Tv – II. stupeň

Ročník: IV.

Semestr: VII.

Akademický rok 2007/08

Počet kredit. bodů:  1

Počet hodin:       9

Forma výuky: semestrální

 

 

Tab. č. 1 – Témata praktických výstupů

6. 11.

Problematika podání v badmintonu

Homolková

6. 11.

Vedení a řízení utkání v badmintonu

Kmínková

30. 10.

Herní cvičení a útočné herní kombinace v korfbale

Došková

30. 10.

Průpravná a herní cvičení zaměřená na střelbu v korfbale

Fialová

30. 10.

Řízení utkání v korfbale

Špaček

13. 11.

Průpravné hry na frisbee-utlimate

Hejlová

13. 11.

Realizace dovednostního víceboje ve frisbee (dráha, terče) (2)

Kopencová, Tomová

20. 11.

Guts – výklad a řízení utkání

Kotalíková

20. 11.

Faustball – výklad a řízení utkání

Záleská

20. 11.

Realizace soutěže – hry se zavěšeným míčem

Králová

27. 11.

Realizace návrhu průpravných her za pomocí odrazové stěny 2x2m (2)

Levický, Richter

 

Řízení utkání v tchoukballe (2)

 

27. 11.

Drobné pohybové hry se zaměřením na ekologii

Drahovzalová

11. 12.

Nohejbal – výklad a řízení utkání

Knieová

4. 12.

Brennbal – rozhodování a řízení utkání (2)

Slavětínská

4. 12.

Návrh a realizace DPH s použitím vozíčků – pojízdných desek

Šudáková

18. 12.

Návrh a realizace společné hry účastníků bez handicapu a s handicapem (výběr) (2)

Kowalski, Simandl

11. 12.

Pálkový tenis – softtenis – realizace utkání

Zámečník

11. 12.

Floorball – řízení utkání

Doskočil

27. 11.

Návrh a realizace DPH za použití lan a švihadel

Pražáková

18.12.

Návrh a realizace her – soutěží orientačního charakteru v prostorách haly (2)

Marschner, Chytrý

 

 

 

 

Způsob zadávání seminární práce:

Seminární práci si student může zadat prostřednictvím elektronické pošty. Student napíše své jméno a číslo. Po prvním „sběru“ zadaných témat budou podle termínu příchozí pošty doplněna jména studentů do tabulky a k dispozici dána zbylá témata. 

 

 

1.      Jsou invazívní pohybové hry (kopaná, basketbal, floorball aj.) prospěšné pro budování třídního kolektivu?

 

  1. Faul a taktický faul ve vybraných pohybových hrách – jak ovlivňuje prostředí hry?

 

  1. Abstrakt k pramenu získaný z internetu či CD - elektronické databáze pro účely diplomové práce (oblast sportovních her)

 

  1. Problematika zapojení zdravotně postižených dětí do realizace vyučovacích jednotek s náplní DPH

 

  1. Kontrola vykonávaného pohybu smyslovým vnímáním, percepce a úloha analyzátorů při osvojování pohybových dovedností ve hrách

 

  1. ”Pozitivní prožitek” – úvaha nad hranicemi nácviku dovedností nutných k provozování hry – existuje tato hranice a pokud ano, jak ji lze překonat?

Došková

  1. Sociálně psychologické aspekty provozování drobných pohybových her u dětí

Richter

  1. Fair-play v pohybových hrách ve školní tělesné výchově

Pražáková

  1. Mohou se prosadit hry, které nejsou založeny na osobních soubojích (tchoukball, frisbee aj.), ačkoli se soupeř pohybuje v mé blízkosti? 

 

  1. “Silný” žák kontra “slabý” žák v pohybové hře – jaké lze očekávat problémy?

Špaček

  1. Naše zkušenosti ze středoškolské výuky pohybových her – základní šetření (nutno konzultovat metody).

 

  1. Naše zkušenosti z výuky pohybových her na základních školách (nutno konzultovat metody).

 

  1. Je naše VŠ příprava v oblasti pohybových her příliš odtržena od praxe – vlastní nebo skupinové názory vybrané skupiny posluchačů (metody doporučuji konzultovat).

Kopencová

  1. Využití badmintonových raket a míčů k realizaci DPH (příklady)

Mrázek

  1. Nechci jít učit…… Ale proč? Zamyšlení se nad smyslem vlastního studia a cílené přípravy.

 

  1. Míč ”na gumě” – návrhy a varianty her

 

  1. Návrh DPH popř. soutěživých cvičení založených na principu odrážení míčku od stěny či odrážejícího objektu

 

  1. Návrh DPH s využitím netradičních nebo neobvyklých pomůcek (výběr po dohodě)

 

  1. Návrh DPH popř. soutěživých cvičení založených na použití míčů a obručí

Šudáková

  1. Tether ball – podstata hry, pravidla

Tomová

  1. Tchoukball – návrh na průpravná cvičení a hry

 

  1. Lacrosse – pravidla některého z typů hry

Knieová

  1. Goalball – návrh průpravných cvičení a herních cvičení

Záleská

  1. Football zrakově postižených

 

  1. DPH pro zrakově postižené

Hejlová

  1. Beepbaseball – beepball – pravidla

Marschner

  1. Pohybové hry pro některý z handicapů

Drahovzalová

  1. Problém hodnocení kvality herních dovedností ve školní tělesné výchově

 

  1. Problém ”pohodlných her” ve školní tělesné výchově (floorball, kopaná)

Zámečník

  1. Kreativně orientovaná hodina Tv se zaměřením na pohybové hry – návrh

 

  1. Jak vnímat integraci zdravotně postižených do výuky pohybových her?

Chytrý

  1. Upřednostnit jednu hru do hloubky nebo široký záběr jen po základní dovednosti?

Kotalíková

  1. Squash ve školní tělesné výchově? Pro a proti.

 

  1. Je potřebná jistá míra drilu ve výuce pohybových her?

 

  1. Kdy může hra a hraní přinášet pozitivní prožitek – najdi hranice u různých her

 

  1. Co stále postrádám ve výuce pohybových her na PF UJEP?

 

  1. Je důležitější pohybová schopnost nebo pohybová dovednost? Kdy a v čem?

Kowalski 

  1. Šikana dítěte – může se projevit i v průběhu pohybové hry?

Králová

  1. Návrh dovednostních testů v pohybových hrách (výběr hry po dohodě)

 

  1. „Hraní“ v kolektivu mě nebaví….. A proč?

 

  1. Zátky od láhví, plechovky, krabičky od nápojů jako netradiční materiál pro drobné pohybové hry (příklady)

Fialová

  1. Mezipředmětové vztahy – drobné pohybové hry s prvky matematiky

Simandl 

  1. Mezipředmětové vztahy – drobné pohybové hry s prvky cizího jazyka

 

  1. Mezipředmětové vztahy – drobné pohybové hry s prvky společenských věd

 

  1. Mezipředmětové vztahy – drobné pohybové hry s prvky geografie

 

  1. Mezipředmětové vztahy – drobné pohybové hry s prvky českého jazyka

Homolková

  1. Mám diplomovou práci na téma ……… a zpracovávám tuto kapitolu

Levický

  1. Školní mládež na našich hřištích…..

Slavětínská

  1. Návrh na drobné pohybové hry za použití odrazové konstrukce 2x2m

 

  1. Pohybové hry na velkých sídlištích

Kmínková

  1. Reakce dětí na nově aplikované netradiční hry (výběr)

 

  1. Návrh na realizaci herního odpoledne pro děti 6-7. třídy

 

  1. Aplikace vybraných drobných pohybových her pro běžnou populaci do podmínek zrakového handicapu.

 

  1. Aplikace vybraných drobných pohybových her pro běžnou populaci do podmínek vozíčkářů.

Doskočil

  1. Drobné pohybové hry z cizích zemí – zkušenost z pobytu v zahraničí.

 

 

 

Pokyny ke zpracování:

Vybrané téma se zpracuje ve formě seminární práce v rozsahu dostatečně postihujícím zvolenou problematiku (tři až čtyři kvalitně zpracované strany při plném vystižení problematiky (podle tématu a obsahové  náplně) ). Text včetně bibliografických odkazů. Text je upraven podle  pravidel "normostran",  tj. 30 řádků, 60 úhozů. Citace  literatury podle normy ČSN  ISO 690 z r. 1996 - příklady časopis TVSM z r. 1997. Seminární práce s tématy "rešerše" nebo  "internetové adresy" je možné "neupravovat" a odevzdat je v  originální podobě překopírované z databází nebo vytištěné jako www-strany. Musí však být doplněné vlastním komentářem přibližující a osvětlující řešenou problematiku event. pomáhající v orientaci www-stran. Seminární práci je možné odevzdat na disketě nebo posílat elektronickou poštou, podmínkou je uvedení internetové adresy (popř. adresy jiné databáze) a doplněné datem. Termín odevzdání – průběžně nebo max. jeden týden před udělením zápočtu. Výsledná práce bude konzultována. Předpokládá se, že z prací bude připraveno CD, které bude k dispozici studentům předmětu.

 

 

                                                                                           PaedDr. Ladislav Bláha, Ph.D.